Pedagog szkolny

"Gdyby na wielkim świecie zabrakło uśmiechu dziecka,
byłoby ciemno i mroczno, ciemniej i mroczniej, niż
podczas nocy bezgwiezdnej i bezksiężycowej-
mimo wszystkich słońc, gwiazd i sztucznych reflektorów.
Ten jeden mały uśmiech rozwidnia życie"
Julian Ejsmond


pedagog szkolny: mgr Mariola Piwowar

Godziny pracy:

pon. 7.35- 15.00
wt. 7.35- 12.25
śr. 7.35-14.00
czw. 7.35-12.25
pt. 7.35- 12.25



SZANOWNY RODZICU, ZGŁOŚ SIĘ DO PEDAGOGA SZKOLNEGO, GDY:
• Twoje dziecko ma problemy w nauce, odnosi szkolne niepowodzenia, nie radzi sobie z problemami szkolnymi lub rodzinnymi.
• Niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka.
• Chcesz porozmawiać o swoim dziecku i Twoich z nim relacjach.
• Masz pytania dotyczące funkcjonowania Twojego dziecka w szkole i jego relacji z rówieśnikami.
• Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania Twojego dziecka, pomocy w doborze działań o charakterze wychowawczym i opiekuńczym.
• Nie wiesz, do jakiego specjalisty zwrócić się ze swoim problemem wychowawczym.
• Znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
• Niepokoi Cię fakt, że Twoje dziecko może mieć kontakt z substancjami uzależniającymi.


DROGI UCZNIU, ZGŁOŚ SIĘ DO PEDAGOGA SZKOLNEGO, GDY:
• Masz problemy z nauką, odnosisz niepowodzenia szkolne.
• Odniosłeś sukces i chcesz się nim podzielić.
• Masz problemy szkolne lub rodzinne i nie wiesz jak sobie z nimi poradzić.
• Czujesz, że nikt Cię nie rozumie. Czujesz się samotny.
• Chcesz dowiedzieć się jakie zmiany u nastolatka towarzyszą okresowi dojrzewania.
• Chcesz pomóc innym, ale nie wiesz w jaki sposób.
• Nie potrafisz porozumieć się z rówieśnikami.
• Czujesz się skrzywdzony.


ZASADY, KTÓRYMI W SWOJEJ PRACY KIERUJE SIĘ PEDAGOG SZKOLNY:
Zasada dyskretności opieki, która wynika z prawa dziecka do godności osobistej - pedagog szkolny stara się być taktowny i dyskretny w udzielaniu pomocy dziecku.
Zasada odpowiedzialności za pełny rozwój każdego ucznia - pedagog szkolny stara się rozpoznać indywidualne możliwości każdego ucznia, jego warunki rodzinne, bytowe, społeczne, a wiedzę tę wykorzystuje organizując proces wychowania, opieki i wsparcia.
Zasada ufności opiekuńczej, która wynika z konieczności wzbudzania w uczniach przeświadczenia, że pedagog szkolny jest tą osobą, u której zawsze znajdą wsparcie i pomoc, żeby uczniowie widzieli w pedagogu przyjaciela, do którego mogą się zwrócić w każdej sprawie.
Zasada podmiotowości ucznia, która wynika z założenia, że dziecko jest podmiotem wszystkich działań - pedagog szkolny stara się wyrabiać u uczniów poczucie odpowiedzialności za siebie i swoich kolegów,
Zasada bezwzględnej walki z zagrożeniami rozwoju uczniów - pedagog szkolny stara się być wyczulony na wszelkie sygnały zagrożenia uczniów, niewłaściwe postawy i zachowania uczniów zarówno w życiu szkolnym, jak i najbliższym środowisku uczniów.