PG5 w Pradze

16 maja klasy 2A, 2E i 3E wraz z opiekunkami , Bogusławą Golnik, Beatą Kotowską, Anną Radłowską i Urszulą Czaplicką wybrały się na trzydniową wycieczkę do miasta, w którym podczas wojny nie spadła żadna cegła – do stolicy Czech, Pragi.

Rozpoczęliśmy podróż wcześnie rano, zmierzając w stronę najsłynniejszych czeskich Adrszpasko-Teplickich skał leżących tuż za polską granicą. Po kilku godzinach drogi i słuchaniu legend przewodnika o Duchu Gór, Karkonoszu, dotarliśmy na miejsce. Niemalże od razu w oczy rzuciły nam się osobliwość i piękno Skalnego Miasta. Ciekawe formy skalne, wodospad oraz otaczająca nas przyroda zapewniły niesamowite wrażenia i zachęciły do ponownego przyjazdu do czeskich skał. Po zakończeniu pierwszej atrakcji znów ruszyliśmy w drogę, tym razem w końcu do pięknej Pragi, by tam zameldować się w akademiku.

Następny dzień mógłby wydawać się mniej rekreacyjny, spokojniejszy , ale nie do końca tak było, ponieważ przez wiele godzin zwiedzaliśmy Stare Miasto oraz zachwycaliśmy się urokliwymi uliczkami, kościołami, ratuszem, słynnym zegarem Orloj oraz odbyliśmy rejs statkiem.

Trzeciego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy dalej zwiedzać Pragę .Zaczęliśmy od Katedry Św. Wita, potem przeszliśmy do Zamku Królewskiego, Bazyliki Św. Jerzego. Spacerowaliśmy słynną Złotą Uliczką. Przeszliśmy Schodami Zamkowymi na Małą Stranę.

Gdy zakończyliśmy zwiedzanie ,udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Tuż przed polską granicą zatrzymaliśmy się w markecie na drobne zakupy. Wycieczkę uważamy za udaną. Stolica Czech jest pięknym i ciekawym miejscem. Myślimy, że jeszcze nie raz ktoś się tam wybierze.