Amsterdam - Szkocja - Anglia... byliśmy i wspominamy

Trochę późno zdajemy relację z zeszłorocznej wycieczki zagranicznej, ale sporo czasu zajęło nam zebranie zdjęć i przygotowanie filmu.

W niedzielę, 12.06.2016 r. około godziny 18.00 osiemnastu uczniów z naszej szkoły wraz z panią A. Tworkowską oraz pilotką wycieczki, pojechało na wycieczkę Amsterdam-Szkocja-Anglia organizowaną przez naszą szkołę.
Już w trasie dołączyli do nas uczniowie z gimnazjum w Polkowicach.

Pierwszą noc spędziliśmy w autobusie. Następnego dnia, tj. w poniedziałek, zwiedzaliśmy Amsterdam. Pilotka przekazała nam wiele ciekawych informacji na temat tamtejszej kultury, mieliśmy też okazję przepłynąć łódką po tamtejszych kanałach. Następnie, po południu, udaliśmy się na prom, gdzie spędziliśmy wieczór i noc.

Następnego dnia dotarliśmy do Szkocji. Zwiedzaliśmy zamek w Stirling, spacerowaliśmy. Złapał nas też charakterystyczny tam, letni deszcz. Wieczorem udaliśmy się, rozdzieleni na 2-4 osobowe grupy do rodzin szkockich, które ugościły nas w swoich domach.

Dnia następnego (w środę) wybraliśmy się na wycieczkę krajobrazową po górach Highlands. Widoki zapierały dech w piersiach!

Ale to jeszcze nie wszystko! Po kolejnej i ostatniej nocy spędzonej u szkockich rodzin, pojechaliśmy naszym wiernym i niezastąpionym autokarem do Edynburga, stolicy Szkocji. Mieliśmy okazję zobaczyć piękne budynki i zabytki tam się znajdujące. Widoki doprawdy zapierały dech w piersiach. Zjedliśmy tam obiad i mieliśmy też czas na zakupy. Potem, długo wyczekiwana przez wszystkich podróż do... Londynu!

Czwartkową noc spędziliśmy w autokarze. W piątek rano natomiast, wreszcie dotarliśmy do stolicy Wielkiej Brytanii, Londynu. Zwiedziliśmy muzeum figur woskowych Madame Tussauds. Niesamowite było zobaczyć takie osoby jak Vincent Van Gogh czy królowa Elżbieta II (prawie) na żywo! Odbyliśmy też długi spacer po starszej dzielnicy Londynu, czyli City of London. Noc spędziliśmy znowu u rodzin angielskich.

Sobotę, w pewnym sensie ostatni dzień, a na pewno ostatni dzień zwiedzania, poświęciliśmy na dalsze zwiedzanie Londynu. Zobaczyliśmy Big Ben, a właściwie samą wieżę, gdzie Big Ben się znajduje. Wiedzieliście, że Big Ben to dzwon, a nie budynek?

Oprócz tego przejechaliśmy się London Eye, zobaczyliśmy Tower Bridge i Buckingam Palace. Na koniec, niestety, czas do domu!

W nocy z soboty na niedzielę płynęliśmy około dwóch godzin promem, następnie znów podróż autokarem, przez Francję i Niemcy, aż w końcu, w niedzielę wieczorem, około godziny 22.00, po wielu godzinach spędzonych w autokarze, dotarliśmy do Kluczborka.

Wycieczkę uznajemy za udaną, zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc, poznaliśmy nowe kultury, poprawiliśmy swój angielski i sprawdziliśmy go w praktyce. Zintegrowaliśmy się także, na wycieczce powstało wiele nowych przyjaźni, nie tylko między osobami z naszej szkoły.

Opracowała: Maja Cicha

KLIKNIJ - zobacz film z wyjadu