Byliśmy w Warszawie

30 maja 2017 roku uczniowie  klas II a i II b wraz z opiekunami: panią Ewą Pietruszyńską, panią Joanną Zbadyńską oraz panem dyrektorem Bogdanem Paluchem udali się na wycieczkę szkolną do Warszawy.

Pierwszy dzień zaczął się dla nas dość wcześnie, ponieważ już o 6:00 autobus ruszył w drogę do Warszawy. Podróż minęła bardzo szybko na wspólnej zabawie, rozmowach oraz jak przystało na bardzo muzykalne klasy, na słuchaniu muzyki.  Po przyjeździe na wyznaczone miejsce ,przewodnik oprowadził nas po licznych  warszawskich zabytkach. Na szczególną uwagę zasługiwały:  Zamek Królewski, Pałac Prezydencki, Grób Nieznanego Żołnierza, Kolumna Zygmunta, Warszawski Rynek z licznymi kamieniczkami. Oczywiście, zwiedziliśmy też inne interesujące miejsca .  Po wszystkich atrakcjach marzyliśmy o odpoczynku. Na szczęście po drodze do autokaru,mogliśmy liczyć na chwilę wytchnienia przy fontannie. Po nabraniu sił udaliśmy  się w ostatnie zaplanowane na ten dzień miejsce - Cmentarz na Powązkach.  Wielkim przeżyciem było zobaczenie na własne oczy mogił wielu wybitnych ludzi.  Około 18:00 zostaliśmy zakwaterowani w hotelu Leśna Perła w Nadarzynie koło Warszawy.
Budynek znajdował się w lesie,  mieliśmy w czasie wolnym do swojej dyspozycji trampolinę, siatkę ( i piłkę do siatkówki) oraz mogliśmy się relaksować  na terenie ośrodka, nawet nad stawem, który jak się okazało ,lekko zzieleniał na nasz widok.

Drugiego dnia udaliśmy się  do Centrum Nauki Kopernika, gdzie przez kilka godzin mogliśmy wykonywać różne rozwijające doświadczenia: od wytwarzania fal podłużnych, przez Teatr Wysokich Napięć do interaktywnych gier dotyczących ludzkiego ciała. Po zabawie- będącej też nauką-  udaliśmy  się do Muzeum Sztuki Nowoczesnej, na wystawę o syrenach, można było zobaczyć tam różne dzieła wybitnych artystów - obrazy, rzeźby oraz krótkie filmy.  Następne miejsce oczarowało wszystkich zwiedzających. Ogrody na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej. Niesamowite kolory roślin, wspaniała panorama części Warszawy, aż szkoda było stamtąd odchodzić. Jednak na pasjonatów piłki nożnej czekała niezapomniana niespodzianka- wejście na Stadion Narodowy, który w telewizji wydaje się dużo mniejszy. I tym sportowym akcentem zakończył się dzień drugi . Wróciliśmy do ośrodka, gdzie czas spędziliśmy na wspólnych grach i przede wszystkim na wspólnej rozmowie.

Pierwszego czerwca - w Dzień Dziecka - zaczęliśmy zwiedzanie  od Muzeum Żydów Polskich. Samo wejście do budynku było zaskoczeniem, wszyscy zostaliśmy dokładnie skontrolowani. Wystawy były bardzo ciekawe, można było dowiedzieć się wielu ciekawych faktów, jednak ilość tekstu była po prostu ogromna- mimo chęci nie dało się przeczytać wszystkich informacji. Dalej  udaliśmy  się na zwiedzanie Łazienek Królewskich.  Bliskie otoczenie drzew i zwierząt pozytywnie wpłynęło na nasze samopoczucie . Ale to nie był koniec atrakcji w ostatni dzień. Został jeszcze pałac w Wilanowie. Historia tej budowli bardzo nas zainteresowała , mogliśmy nacieszyć oczy licznymi złotymi zdobieniami i przepychem architektury baroku. Niestety, wszystko kiedyś ma swój koniec.
Około 20:30  przyjechaliśmy pod krytą pływalnię w Kluczborku. Powiedzieć, że ta wycieczka była niezapomniana? To nie odda wszystkich odczuć jej uczestników. Wszyscy świetnie się bawiliśmy, mieliśmy okazję nacieszyć się swoim towarzystwem, zobaczyć ciekawe miejsca i odpocząć od codziennych obowiązków. Jeszcze przez długi czas wycieczka do Warszawy będzie z radością i sentymentem  wspominana przez uczniów i nauczycieli biorących w niej udział.