3b w Krakowie

Dnia 01.06.2015 roku nasza klasa, 3B, wybrała się z opiekunami: panią Bożeną Dąbrowską i panią Karoliną Koszelą na trzydniową wycieczkę do Krakowa.

Wyjechaliśmy wczesnym rankiem. Po kilku godzinach jazdy autobusem, dojechaliśmy do naszego hostelu. Tam zostawiliśmy bagaże i zaczęliśmy zwiedzać Kraków.

Pierwszą atrakcją był Pomnik Grunwaldzki, czyli pomnik poświęcony królowi Władysławowi II Jagielle. Następnie szliśmy Drogą Królewską, przechodząc przez Bramę Floriańską i podziwiając ulicę Floriańską.
Stamtąd doszliśmy do jednego z największych i najważniejszych kościołów w Krakowie- Kościoła Mariackiego. Po zwiedzeniu kościoła, obejrzeniu ołtarza Wita Stwosza i wysłuchaniu hejnału z wieży mariackiej, oglądaliśmy, największy rynek w średniowiecznej Europie , Rynek Główny Starego Miasta. Nie zabrakło też czasu wolnego w Sukiennicach i koło kościoła św. Wojciecha.

Później, byliśmy zobaczyć jak wygląda Collegium Novum i spacerowaliśmy Plantami.
Następnie udaliśmy się do krypty Piotra Skargi, w kościele Piotra i Pawła, gdzie każdy mógł napisać na kartce swoją intencję lub marzenie. Po drodze, widzieliśmy również obraz papieża Karola Wojtyły, na ul. Franciszkańskiej.

Wieczorem, by nie zabrakło atrakcji, udaliśmy się do najmniejszej w Polsce fabryki cukierków. Tam mieliśmy zarezerwowane zajęcia, dowiedzieliśmy się, jak produkuje się cukierki, a nawet mogliśmy je wykonać sami. Choć było to bardzo trudne, to każdemu się udało. To był słodki prezent na Dzień Dziecka.
Następnego dnia, z rana, poszliśmy zwiedzić, słynny, krakowski Wawel. Tam widzieliśmy najbardziej znany polski dzwon, Dzwon Zygmunta. Każdy mógł dotknąć go lewą ręką i pomyśleć marzenie, a według legendy ono powinno się spełnić. Oprócz Dzwonu Zygmunta, widzieliśmy też kilka mniejszych, takich jak np.. Dzwon Wacława.Zwiedziliśmy Katedrę wawelska, grobowce władców polskich, kryptę wieszczy oraz Muzeum Katedralne.Byliśmy także na dziedzińcu zamku królewskiego.

Po zwiedzeniu Wawelu, udaliśmy się na się na wypoczynkowy rejs statkiem po Wiśle, stamtąd widzieliśmy słynny Kopiec Kościuszki oraz krakowski Kazimierz- żydowską dzielnicę Krakowa. Po rejsie, zwiedzaliśmy Skałkę, oraz groby zasłużonych Polaków.Obejrzeliśmy także Ołtarz Trzech Tysiącleci. Po południu poszliśmy do Galerii Krakowskiej, mieliśmy tam czas wolny. Galeria była ogromna, więc nikt się tam nie nudził.Zjedliśmy obiad i kupiliśmy pamiątki z Krakowa.

Następnie, poszliśmy zobaczyć jak wygląda krakowski rynek wieczorem, o tej porze jest tam najpiękniej, wspólnie odpoczywaliśmy przy jednej z fontann.

W ostatni dzień wycieczki, na rynku, spotkaliśmy się z byłą nauczycielką religii naszego gimnazjum, siostrą Donatą. Oprowadziła nas ona po Krakowie i trochę o nim poopowiadała, później zwiedziliśmy Krakowskie Planty i tam przy kwiatach, usiedliśmy na ławeczce, by odpocząć i porozmawiać.

Po miło spędzonych dniach , przyszedł czas na powrót, wszyscy wzięliśmy bagaże z hostelu i ruszyliśmy na autobus. Po długiej drodze , wróciliśmy do Kluczborka późnym wieczorem.

Wycieczka, z pewnością była bardzo udana, spędzona w miłym towarzystwie, nikomu nie brakowało wrażeń, ani nikt się nie nudzi. Był to wspaniale spędzony czas razem, na naszej ostatniej wspólnej wycieczce.