TRÓJMIASTO 2015

Dnia 11.05.2015 roku klasy 1A i 2E wybrały się na wycieczkę do Trójmiasta wraz z opiekunami: panią Mariolą Sobecką-Drozda, Beatą Kotowską, Justyną Szlagor i Anną Radłowską. Towarzyszyli nam również przewodniczka oraz kierowca.

Wyruszyliśmy wcześnie rano. Po kilku godzinach jazdy autokarem w końcu dotarliśmy do pierwszego celu naszej podróży – Malborka. Spacerowaliśmy tam ulicami miasta, zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki, który jest największą zachowaną do dziś budowlą gotycką na świecie.

Po wielu atrakcjach, przejechaliśmy do ośrodka wczasowego „Korona" i poszliśmy na plażę. Następnego dnia, mieliśmy zaplanowane zwiedzanie Westerplatte. Złożyliśmy tam hołd poległym żołnierzom, obejrzeliśmy ruiny koszar oraz Pomnik Obrońców Wybrzeża. Po tym przejechaliśmy do gdańskiej Oliwy, gdzie podziwialiśmy katedrę oraz wysłuchaliśmy dwudziestominutowego koncertu organowego. Czas tam również umilił nam spacer po parku, gdzie poznaliśmy jego zakątki i magiczne miejsca. Następnie udaliśmy się na ulicę Mariacką. Zobaczyliśmy tam rzygacze (kamienne rynny, w kształcie przerażających stworów), a także charakterystyczne budowle dla tego miasta. Nie zabrakło też czasu wolnego na Długim Targu.

Wieczorem wybraliśmy się na spacer nad morze, aby zobaczyć zachód słońca. Wszyscy świetnie się bawiliśmy, robiliśmy zdjęcia, a także kąpaliśmy się w Bałtyku. Po powrocie odbyło się ognisko, gdzie każdy mógł zjeść coś na ciepło.

W trzeci dzień udaliśmy się do Gdyńskiego Akwarium. Mieliśmy tam okazję zobaczyć największą rafę koralową w Polsce. Poznaliśmy zarówno wodne zwierzęta świata, jak i obszaru lądowego. Kolejną atrakcją było zwiedzanie statku ''Dar Pomorza''. Następnym celem wycieczki było molo w Sopocie. Wiatr nie stanowił dla nas żadnego problemu. Ciesząc się i oddychając świeżym powietrzem, aktywnie spędziliśmy czas – spacerując. Nie obyło się oczywiście bez pamiątkowych zdjęć i czasu wolnego, którym każdy świetnie gospodarował. Pod wieczór, jak mieliśmy to w zwyczaju chodziliśmy brzegiem morza po piasku, relaksując się ostatnimi wolnymi chwilami. Następnie odbyła się dyskoteka, gdzie każdy miał okazję wykazać się swoimi entuzjazmem i energią. Wszyscy szaleli, skakali, tańczyli, bawili się w najlepsze! Aby zapamiętać ostatni wieczór, podczas pobytu w ośrodku, wspólnie w domkach robiliśmy gofry i tosty, co okazało się świetną zabawą! Kupowanie jajek, mąki, mleka, proszku do pieczenia, a także sera i chleba okazało się największą frajdą!

W ostatni dzień pojechaliśmy do Szybmorka. Miejsca w którym bito wiele rekordów Guinessa. Poznaliśmy tam kaszubską kulturę, historię i zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc. Największą atrakcją okazało się wejście do domu, postawionego do góry nogami. Jednak równie ciekawe było zobaczenie największego fortepianu na świecie. Mało tego, osoba z naszej grupy miała okazję na nim zagrać. Wykonała ona początek piosenki „All Of Me" John'a Legend'a. Z pewnością było to niesamowitym przeżyciem, jak i teraz mile wspominaną chwilą. Następnie weszliśmy na wieżę, z której podziwialiśmy widoki regionu Kaszubskiego. Około godziny 15 wyruszyliśmy w drogę powrotną. W sympatycznym towarzystwie, wspominając niesamowite chwile, spokojnie wróciliśmy do Kluczborka.
Z pewnością wycieczka była udana. Był to mile i aktywnie spędzony czas. Wrażeń nie brakowało i na pewno nie było miejsca na nudę! Mamy nadzieję, że jeszcze nie raz będziemy mieli okazję, tak wspaniale spędzić razem czas.

Czekamy na następną wycieczkę :-)